Azért írok "kritikát", hogy megértsem az engem körülvevő világot. Ezt a "blogot" pedig abból a célból hoztam létre, hogy az összes eddig hivatalosan publikált kritikámat, írásaimat könnyen elérhetővé tegyem :). Társszerzőimnek és munkatársaimnak köszönöm segítséget. A cikkek java része az Ő segítségük nélkülük nem születhettek volna meg!

Szerzők

Címkék

(megane) (1) (mýrin/jar (1) 16. (1) 1964 (1) 1973 (1) 1979 (1) 1982 (1) 1983 (1) 1989 (2) 1997 (1) 1998 (1) 2 (1) 2001 (1) 2003 (1) 2005 (1) 2006 (1) 2007 (4) 2008 (4) 2009 (5) 2010 (2) 9 (1) a (4) ádám (1) adrian (1) ajánló (1) almái (1) alszik (1) amado (1) amatőr (1) amerika (1) amerikai (4) amerikai magyar (1) amerikai német (1) anders (2) angol (3) angol amerikai (1) angyalai (1) animációs (1) arc (1) ari (1) aronofsky (1) atilla (1) atom (1) avagy (1) avatar (1) az (3) a félszem (1) a nap valasztasa (1) baltasar (1) be (1) becstelen (1) beja (1) beszámoló (1) blade (2) blomkamp (1) boyle (1) brigantyk (1) brook (1) bujtor (1) cantet (1) caranfil (1) catherine deneuve (1) city) (1) clint (1) coen testvérek (1) cselekedetek (1) csend (1) csodáról (1) cyberpunk (1) dán (3) danny (1) darren (1) davide bowie (1) district (1) dokumentum (1) dráma (3) dürrenmatt (1) eastwood (1) egoyan (1) egy (1) éhség (1) éjjeli (1) ekési (1) eljövendő (1) erõltetett (1) és (2) evangéliuma (1) faludi (1) fellini (1) fesztivál (3) film (19) filmfesztiválról (1) filmszemle (1) folman (1) fotópályázat (1) francia (3) frederico (1) friedrich (1) gettó (1) gigor (1) god (1) gran (1) greenaway (1) háborús (1) hard (1) hazai (1) hentesek (1) holland (1) horror (1) ígértet (1) in (1) interjú (2) írás (9) irodalom (2) is (1) ismertető (2) istván (1) izlandi (1) izraeli német francia (1) jacques verges (1) jákob (1) japán (1) jensen (2) keringő (1) kevin macdonald (1) kieslowski (1) king (1) kis (1) klaus barbie (1) kormákur (1) krimi (1) kritika (15) krzysztof (1) kuk (1) külföldi (1) labro (1) lajtorjája (1) laurent (1) lengyel (1) libanoni (1) love (1) lyne (1) margitházi (1) máté (1) megszállottja (1) memoriam (1) menet (1) milliomos (1) mio (1) misztikus (2) mozija (1) my (1) nae (1) naoko (1) napok (1) neill (1) nem (1) néma (1) német (1) némi (1) nemzetközi (1) nyelvtan (1) ogigami (1) olasz (1) oliver (1) őrjárat (1) orsolya (1) összefoglaló (1) osztály (1) paolo (2) pasolini (2) penn (1) pénz (1) peter (2) philippe (1) (1) pier (2) politika (1) politikai thriller (1) quentin (1) rick (1) ridley scott (1) riedly (1) rilke (1) román (1) rövidlátók (1) runner (2) scifi (1) scott (1) sean (1) shakespeare (1) sin (1) solaris (1) spanyol (1) stalker (1) stone (1) susan sarandon (1) szárnyas fejvadász (1) szép (1) színház (1) tandori (1) tarantino (1) the hunger (1) thomas (2) tisztátalan (1) titanic (1) to (1) többi (1) tony scott (1) torino (1) történelem (1) tőzsdecápák (1) true grit (1) vérvonal (1) zöld (1) Címkefelhő

A nap választása: Éhség

2011.04.12. 11:24 | TodyG8 | Szólj hozzá!

 

 
Nem kimondottan zsánerem a horror. Persze néha mégis jól esik eme műfaj egy-egy darabja. Így vagyok Tony Scott Éhség című filmjével is, melyet még 1983-ban vitt vászonra az angol filmrendező. Alkotása inkább elegáns, mint nézőbarát, azonban ez az elegancia rendkívül kifinomult és rutinos, így ha az ember gyomra jó, akkor hamar képes megkedvelni.
 
A film sok erénye közül számomra kettő igazán kedves. Az egyik a színészi játék, melyért Susan Sarandon, Catherine Deneuve és David Bowie a felelős. A három színész - hideg - profizmusa jól áll a kárhozott hősöknek. Főleg Deneuve játssza meggyőzően Miriam karakterét. Másik megkapó vonulata a filmnek a látványvilága, ami antik szobrokból, kardvirágokból, barokk hangszerekből, valamint hatalmas függönyökkel és fátylakkal díszített szobákból épül fel. Mindezeket Tony Scott nem csak biztos kézzel komponálja egy egésszé, hanem még /a - én nem tartom fontosnak ide ezt a névelőt/ fény és árny kettősének izgalmas játékosságával is képes fokozni az összhatást. S, ha mindez nem lenne elég, a film zenéje és vágástechnikája is igen jól illeszkedik a film struktúrájába. Végső soron az angol direktor kiváló expresszionista összképet hoz létre.
A film kapcsán érdemes megjegyezni, hogy Tony Scott testvére, Ridley Scott pont egy évvel korábban készítette a Szárnyas fejvadászt, mely érzésem szerint nem csak vérrokonság révén áll kapcsolatban az Éhséggel. Pl.: mindkét filmben sajátos szerepe van az élettartam-növelés problémájának. 
Emellett még az is érdekes lehet e horror kapcsán, hogy egyszer sem hangzik el benne, a vámpír szó, miközben az egyik legsikerültebb vámpír film.
 
A film egyetlen hibája a közepén található erős dramaturgiai döccenő, melyért az eredeti történetvezetés kárpótolja az embert. Így bátran tudom mindazoknak ajánlani ezt az alkotást, akik szeretnek egy kicsit borzongani az expresszionizmus és brit pop-rock hangulatában.
 
 
 

Címkék: film horror amerikai 1983 éhség angol susan sarandon ridley scott tony scott catherine deneuve the hunger davide bowie szárnyas fejvadász

A bejegyzés trackback címe:

https://toldigaborkritikak.blog.hu/api/trackback/id/tr812819813

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása